Op reis

  • 15 juni 2020

Dienst burgerzaken werkt op afspraak!

Ten gevolge van de coronacrisis werd de werkwijze van de dienst burgerzaken aangepast.

  • We ontvangen de burger uitsluitend op afspraak. Een afspraak kan u maken op het nummer 03/210.11.10.
  • Een aantal zaken kunnen uitsluitend via het e-loket of e-mail:
  • aangifte adreswijziging.
  • aanvraag attesten (gezinssamenstelling, woonst,…).
  • aanvraag akten burgerlijke stand (geboorte, huwelijk,…).
  • aanvraag uittreksel strafregister.

Het e-loket vindt u terug op onze website www.stabroek.be/e-loket 
E-mail naar burgerzaken@stabroek.be 

Wist je dat …
-    Een kidsID is geen verplicht document maar is wel noodzakelijk als u de grens overgaat.
-    De aanvraag van een kidsID en EID duurt een 2 tot 3 weken. 
-    De aanvraag van een reispaspoort (noodzakelijk voor verplaatsingen buiten de EU) duurt een 7-tal werkdagen.
-    De aanvraag van een rijbewijs kan enkele dagen duren. U wordt hiervan telefonisch verwittigd.
-    De aanvraag van een nieuwe pinpuk-code duurt een 2-tal weken.
De vermelde termijnen zijn onder voorbehoud van een normaal verloop van het productieproces in Brussel.